fredag 7. november 2008

Mitt nye hjem!


Her i huset er de vant til å forholde seg til mange språk!! Vildene er fra Brasil og snakker portugisisk, fransk, wolof og engelsk. Geram fra Senegal og snakker både fransk, wolof og litt engelsk. Å sønnen holder på å lære seg litt engelsk, snakker portugisisk med si mor, fransk ellers i huset og wolof med venner. Noe sånn!:P de har hvertfall mange språk å forholde seg til, noe som æ ikke er så vant til! Så kommer nok til å bli litt språkforvirra!:P Det kan jo bli spennende:)

Dette er sønnen i huset:) Enok heter han:) Han er så utrolig sjønn, litt sjenert nå i begynnelsen, men det går seg nok til!:)


Dette er da stedet hvor æ tilpringer ca halvparten av tia mi her! Må si æ trives inni mitt lille telt! Hvertfall så lenge æ klarer å sove uten å måtte våkne opp fra dvalen min for å trekke pusten:P På siden der kan du også se vår lille hobbyhylle! Jeg er på team med kreative jenter, så det kan jo kanskje hende noen av mine kreative sider også dukker opp:) You never know:)


Solveig med to av gutten på vei til fotballbanen..

Vi har hvert på dagsenteret i 3 dager nå. Å her spiller de masse fotball! Skjønner ikke åssen de holder ut i denne varmen!! Æ æ varm nok bare ved å stå på sidelinjen for å si det sånn! Men man blir vel kanskje litt vant til det!



På dagsenteret leker vi også:) De elsker uno og forskjellige konkuranseleker! Så vi lekte ballongleken med dem en gang. Å det slo ann:) Virket som de syns det var veldig morro!
Vi prøvde også å lære de å spille kanonball, det var jo et prosjekt i seg selv!! Men etter litt om å men fikk de hvertfall til et lignende spill!:) Vi skal nok få lekt mange forskjellige leker her...!! De er utrolig villige til å lære:) Å hvis ikke kommer vi nok til å bli utrolig lei av uno!!!! Å det kan vi jo ikke ha noe av:P




Noen søte unger på gata, som æ bare måtte ta bilde av!:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann....

så gøy med bilder... lagrer bloggen din slik at jeg an inn å se hvordan du har det:)
Skal vise arild bildene når han kommer hjem

klemmer fra Julie

Triine pine sa...

Dine kreative evner gleder meg til å se. Eller lettere sakt; jeg gleer meg til å se de FULLFØRTE kreative evnene!!

Jorunn Tveit sa...

Oey!!:P
hehe.. Samme her egentlig!
Men kan nok hvis ae vil!:)